İstanbul Üniversitesi
Export date: Sun Jul 23 14:34:52 2017 / +0000 GMT

İÜ Orman Fakültesi Sosyal Sorumluluk Projesi “Kalemimi Ver Geleceğimi Yazayım” 2017

İÜ Orman Fakültesi, Orman Endüstri Mühendisliği Öğrenci Kulübü tarafından hayata geçirilen, 8 yıldır sürdürdüğümüz "Kalemimi Ver Geleceğimi Yazayım" temalı Sosyal Sorumluluk Projemizi tamamlayıp proje ekibimiz OREM kulüp ile İstanbul'a döndük.
Geçen yıllardaki Okullarımızda olduğu gibi gülen yüzleri yakalamak için, 8 senedir devam eden sosyal sorumluluk projemiz "KALEMİMİ VER GELECEĞİMİ YAZAYIM" kapsamında,

26-29 Nisan 2017 tarihleri arasında, İ.Ü. Orman Fakültesi, Sosyal Sorumluluk Projeleri Fakülte Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Öznur ÖZDEN başkanlığında, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Endüstri Mühendisliği Öğrenci Kulübü(OREM) ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Bunun için, 26 Nisan 2017 saat 12'de İ.Ü. Orman Fakültesi Bahçeköy'den hareket ederek, İl Milli Eğitim desteği ile seçilen okullar ziyaret edilmiştir.

Amacı, kütüphane ve kırtasiye ihtiyacı olan okullara ve bu okullarda okuma isteği olan ve durumu olmayan öğrencilere toplanan yardımların yerinde ulaştırılması olan bu proje için seçilen Yozgat Musabeyli, Musabeyli İlk ve Ortaöğretim Okuluna(170 öğrencili) ve Tokat-Sulusaray, Alanyurt köyü, Alanyurt İlk öğretim Okuluna( 150 öğrenci)10 Orman Fakültesi öğrencisi ile birlikte gidilmiştir.

Proje programı kapsamında:

Yaklaşık 50 koli toplanan kırtasiye ve kıyafetler ile, 26 Nisan Çarşamba günü saat 12'de, Yrd. Doç. Dr. Öznur Özden başkanlığında Orman Fakültesinden 10 İ.Ü. OREM Öğrencisi, İ.Ü. Orman Fakültesinden(Bahçeköy-İstanbul) ilk etkinlik yeri olan Yozgat'a doğru yola çıktılar. 27 Nisan saat 06'da konaklanacak olan Yozgat'a ulaşıldı. Saat 08'de İl Milli eğitim Müdür yardımcısı Mehmet Durmaz Bey ile buluşulup İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Tekin Bey'in  bizi beklediği  turizm meslek lisesinde bizim için hazırlanan ve Milli eğitim çalışanları ve öğretmenlerin bulunduğu sohbet ve lezzet dolu çok güzel bir kahvaltı yapıldı. Kahvaltı sonrası karşılıklı hediyelerimizi takdim ettik. Milli Eğitimin bizim için hazırladığı paketler çok güzeldi. Yozgat CD'si, Yozgat'a özgü Çetene ve gene yöre taşı olan Amatist taşından kızlara kolye erkeklere teşbih şeklinde hazırlanmış paketlerimizi de aldıktan sonra Musabeyli köyüne hareket edildi. Bizleri karşılamaya gelen Okul Müdürü Necip Eskiciöz ile birlikte saat 11'de Musabeyli köyü, Musabeyli İlk ve Ortaöğretim Okuluna ulaştık. Okula ulaştığımızda Köy muhtarı, veliler ve Orman İşletmesinden şef Murat Metin ve elemanlar fidanlarla birlikte gelmişler bizi bekliyorlardı. O gün TEOG sınavı olması nedeniyle hep birlikte yarım saat kantinde öğrencilerin sınavdan çıkışlarını bekledik. Bu arada ayrıca okula bağış yoluyla açılan kütüphaneyi ve bilgisayar odasını gezdik. Sınav sonrası çocuklarla birlikte olabilmek için servisten bir saat daha geç gitmesini rica ettik ve sınavdan çıkan öğrencilerle birlikte kısa bir sohbet sonrası hep birlikte fidanlarımızı diktik. Bir saat sonunda, getirdiğimiz hediye kolilerini ve uçurtmaları okul müdürüne teslim edip okuldan ayrıldık. Kalacak yerimize gitmeden önce öğlen yemeğimizi yemek için hep birlikte Bozok Üniversitesine gittik ve yemek sonrası Üniversitenin bahar şenliklerine katıldık. Şenlik sırasında sergilenen öğrenci projelerine küçük de olsa maddi manevi destek verdik. Daha sonra bir şehir turu yapıp saat 17 gibi kalacağımız yer olan ve Çamlık milli parkı içinde yer alan Çamlık Otele geldik. Otelin merkeze uzak olması bizim de uzun bir yol yapmamız ve yorucu bir gün geçirmemiz nedeniyle oteldeki yemek sonrasında biraz sohbet ve sonrasında herkes istirahat için odalarına çekildi.

28.04.2017 kahvaltıdan sonra Tokat'a gitmek üzere otelden ayrıldık. Sulusaray ilçesi Alanyurt köyü Alanyurt İlk ve Ortaöğretim Okuluna hareket edildi. Sulusarayda İlçe Milli eğitim ziyaretinden sonra İlçe Milli Eğitim Müdür yardımcısı Zakir Alma ve şube müdürleri ile birlikte Alanyurt'a hareket edildi. Okulun girişinde müdür Talih Özdemir, öğretmenler ve öğrenciler bizi büyük bir coşku ile karşıladılar. Bizden önce İlk ve Ortaokulun arasındaki alana büyük bir hazırlık yapılmıştı. Dışarıya sıralar ve masalar çıkarılmış öğrenciler ve veliler bizi bekliyorlardı. Okulun her sene yapılan okuma bayramı bizim gelişimiz nedeniyle birlikte kutlamak için bir hafta öne çekilmişti. Okulun önü tam bir bayram havasındaydı. Okuma alışkanlığını kazandırmak için yapılan bu etkinlikte açılış konuşmaları ve şiirlerden sonra okumaya geçildi. Süre başlar başlamaz herkes sessizliğe bürünüp, daha önceden masalara hazırlanmış olan önündeki kitabı on dakika sessizce okudu. Süre sonunda danslara ve oyunlara geçildi.

Okulda köylü kadınların bizim için hazırladığı yöresel açmalar hep birlikte öğlen yemeği olarak yenildi. Yemek sonrasında, Alanyurt Orman İşletme Şefi Gökhan Us'un getirdiği fidanların okula yakın boş bir alana dikimi, Orman Fakültesi öğrenci ve öğretim üyeleri Alanyurt İlköğretim Okulu öğrenci ve öğretmenleri, Köy muhtarı, İlçe Milli eğitim Müdür yardımcısı ve şube başkanları ile birlikte gerçekleştirildi. Fidan dikimi bittikten sonra bizim sürprizimiz olan uçurtmalar ortaya çıktı ve büyük bir haz ve sevinçle hep birlikte uçurtmaları uçurduk.

Saat 15:30 olduğunda artık ayrılık vakti gelmişti her ayrılık gibi bu da çok zordu. İki gün de olsa öğrenciler, öğretmenler ve bizim aramızda güzel paylaşımlar sonucu sevgi ve dostluk oluşmuştu. Dostluğun ve sevginin devam etmesi sözü ve temennisi ile Alanyurt köyünden Tokat'a hareket ettik. Tokat'a ulaşıp akşam yemeğimizi yedikten sonra Alanyurt okul müdürümüz Talih Özdemir ve ailesi ile birlikte Taşhanda güzel bir akşam geçirdik.

29.04.2017 tarihinde sabah saat 9:00 gibi otobüsümüz hareket ettiğinde hem hüzün hem sevinç bir arada yaşanıyordu. Sevinç vardı çünkü sekizincisini yaptığımız Sosyal Sorumluluk Projemiz başarılı bir şekilde gerçekleştirilmişti. Hüzün vardı çünkü iki gün içinde iki il ve iki ilçe köyündeki okullarda kaynaştığımız çocukları ve edindiğimiz dostları geride bırakmıştık.

“Kalemimi Ver, Geleceğimi Yazayım 2017” temalı sosyal sorumluluk projemizin gerçekleştirilmesinde, özveri ile çalışan OREM kulüp öğrencilerine, destekleri için İ.Ü. Rektörlüğüne, Orman Fakültesi Dekanlığına ve katkıları için OREMDER, ERSA mobilya ve Süleymaniye Kütüphanesi çalışanlarına, dönem arkadaşlarım olan 76 Kimya gurubundan arkadaşlara ve bireysel olarak katkı sağlayan tüm dostlara candan teşekkürler. Ayrıca Yozgat İl Milli Eğitim, Valilik, Orman Bölge Müdürlüğü ve Orman işletme şefliğine, Tokat-Sulusaray İlçe Milli Eğitim, Kaymakamlık, Orman Bölge Müdürlüğü ve Orman işletme şefliğine iki gün boyunca bizimle oldukları ve destekleri için teşekkür ederim. Sizlerin desteğiyle bu seneki projemizi de başarılı bir şekilde tamamlamış bulunuyoruz. Gelecek sene bir başka Anadolu şehri ve köyünde çocuklarımıza dokunabilmek için çalışacağız. Sevgi ile kalın.

Yrd. Doç. Dr. Öznur ÖZDEN
Proje Sorumlusu

Post date: 2017-06-17 13:52:21
Post date GMT: 2017-06-17 10:52:21

Post modified date: 2017-06-17 13:55:20
Post modified date GMT: 2017-06-17 10:55:20

Export date: Sun Jul 23 14:34:52 2017 / +0000 GMT
This page was exported from İstanbul Üniversitesi [ http://orman.istanbul.edu.tr ]
Export of Post and Page has been powered by [ Universal Post Manager ] plugin from www.ProfProjects.com